SALGSBETINGELSER Polvott olsen (utpeist.no)
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
PARTENE
Selger er Polvott Olsen, Forusskogen 98 4031 Stavanger, Epostadresse headquarter@utpeist.no Telefonnummer 98014694, organisasjonsnummer 925980390, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
BETALING
Handel gjennomføres i betalingsløsning fra Vipps. All informasjon blir behandlet via SSL-kryptering
ORDREBEKREFTELSE
Vi sender ordrebekreftelse på e-post etter å ha mottatt din ordre. Normalt vil man motta ordrebekreftelsen innen 1 time etter kjøpet. Dersom man ikke mottar ordrebekreftelse, vennligst kontakt oss på headquarter@utpeist.no
LEVERING
Levering av varen fra selger til kjøper skjer i henhold til anvisning i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter
bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. Leveringstid for varer som er på lager er 4-10 arbeidsdager etter mottat bestilling. Leveringstid for varer som ikke er på lager er 10-15 arbeidsdager etter mottatt bestilling.
BYTTE PRODUKT / ENDRE STØRRELSE
Dersom du ønsker å bytte skal varen pakkes på en måte som gjør at den ikke skades under forsendelsen. Bruksmerker og annet som gjør at varen ikke kan selges til vanlig pris aksepteres ikke. Fyll ut skjemaet som fulgte med i pakken din og legg ved returforsendelsen. Send oss en epost på headquarter@utpeist.no med informasjon om hvilket produkt / hvilken størrelse du ønsker å bytte til.
ANGRERETT OG FRAKT I FORBINDELSE MED RETUR
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser (7). Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e- post eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Dersom du ønsker å benytte deg av din angrerett ber vi deg pakke varen på en måte som gjør at den ikke skades under forsendelsen. Bruksmerker og annet som gjør at varen ikke kan selges til vanlig pris aksepteres ikke. Fyll ut skjemaet som fulgte med i pakken din og legg ved returforsendelsen slik at vi, etter å ha mottatt varen kan refundere din totale ordresum samt frakten du betalte for å få varen tilsendt. Du vil motta bekreftelse på mail når dette er utført. Returadresse er Polvott Olsen, Forusskogen 98 4031 Stavanger.
- Vi refunderer ikke dine kostnader for retur ved bruk av angrerett
- Vi tar ikke imot forsendelser som er sendt i postoppkrav
MANGEL MED VAREN – KJØPERS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Ved feil eller mangel på vare ber vi deg sende en epost til headquarter@utpeist.no med ordrenummer og en kort beskrivelse.
Du vil bli kontaktet av oss i forhold til eventuell retur og forsendelse av ny vare. I slike tilfeller vil vi refundere dine fraktkostnader.
Uavhentede pakker vil kunne medføre at bestiller blir fakturert for inntil kroner 199,-
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.